مبارزات زندانیان سیاسی فلسطینی مستقیما با مبارزه عمومی مردم فلسطین در ارتباط بوده و جدایی ناپذیر است. هفتاد درصد خانواده‌های فلسطینی حداقل یک عضوشان به دلیل مبارزه با دولت اسرائیل زندانی شده‌اند. بیست درصد از کل جمعیت آنان حداقل یک بار زندانی شده، در همین حال منابع دیگر خبر از زندانی شدن چهل درصد از مردان این سرزمین در سی سال گذشته می‌دهند.


برای بهتر نشان دادن وضعیت مبارزان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، قابل ذکر است که تا سال ۱۹۹۹، "شکنجه‌های خفیف" در زمان بازجویی از نظر دولت اسرائیل کاملا قانونی بوده است: ممنوعیت خوابیدن، پخش موسیقی با صدای بسیار بلند، قرار دادن زندانیان در گرمای شدید یا سرمای طاقت فرسا، بستن صورت با پارچه‌های متعفن و غیره نمونه‌هایی هستند از شکنجه‌های دولت اسرائیل. در سال ۱۹۹۹، دادگاه عالی اسرائیل حکمی را صادر کرد مبنی بر اجرای برخی محدودیت‌ها در رفتار با زندانیان، محدودیت‌هایی که البته شامل تغذیه زندانیان نمی‌شد. این در حالی است که از نظر سازمان ملل متحد تغذیه باید در هر وضیعتی صورت گیرد.
در روز اول ماه می سال ۲۰۰۰، هزار تن ازهزار و ششصد و پنجاه زندانی سیاسی فلسطینی در یک حرکت برنامه‌ریزی شده به مدت یک ماه دست به اعتصاب غذا می‌زنند. درخواست ایشان چیزی نبود جز شرایط بهتر زندگی، تغییر رفتار نگهبانان، ملاقات خانوادگی، لغو سلول‌های انفرادی، دسترسی به پزشک و دارو و از همه مهم‌تر آزادی زندانیان سیاسی. در تجمع‌های اعتراضی، هفت فلسطینی جان خود را از دست داده و بیش از هزار نفر مجروح شدند. شصت اسرائیلی نیز زخمی و روانه بیمارستان شدند. در روز 31 همان ماه [مه ۲۰۰۰]، دولت اسرائیل عقب نشینی کرده و بعضی از درخواست‌های زندانیان سیاسی را قبول کرد.
فوریه سال ۲۰۱۲، هزار و هشتصد زندانی سیاسی فلسطینی در اعتراض به بازداشت‌های طولانی مدت دست به اعتصاب غذا زدند؛ بازداشت‌هایی بدون مدرک موثق، نامعلوم بودن جرم و بدون حکم دادگاه که در اکثر مواقع به دستور مقامات نظامی اسرائیل حتی مدت بازداشت نیز نامعلوم بود. از چهار هزار و پانصد زندانی سیاسی، سیصد و ده نفر در بازداشت به سر می‌بردند. درخواست‌های دیگری نیز وجود داشت از جمله دشواری ملاقات خانواده‌های ساکن غزه با  زندانیان، وقتی که دولت اسرائیل خروج از غزه را برای فلسطینی‌ها ممنوع کرده بود؛ پایان دادن به نگه داشتن زندانیان در سلول‌های انفرادی و همچنین آزاد کردن بازداشت شدگان.
در 14 می همان سال، بعد از روزها اعتصاب غذا و فشار، دولت اسرائیل در پی توافقی مجبور می‌شود بازداشت‌های بیش از شش ماه را لغو کرده، به خانواده‌های زندانیان که در غزه سکونت دارند اجازه ملاقات دهد و افرادی ​را که در انفرادی به سر می‌برند به سلول‌های معمولی بازگرداند.
امروز 17 آپریل، هزار و پانصد زندانی سیاسی فلسطینی که تعدادشان در روند همبستگی، در چند روز آینده بیشترخواهد شد و احتمالا مرز دو هزار نفر را خواهد شکست، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
امروز زندانی‌های سیاسی از گروه‌های مختلف مانند سازمان فتح، حماس، پی اف ال پی و جهاد اسلامی در کنار یکدیگر به دور از اختلافات درونی به مبارزه علیه دولت اسرائیل به پا خواسته‌اند.
امروز نیز مبارزین فلسطینی درخواست‌هایی همانند گذشته دارند، زیرا دولت اسرائیل حتی به توافق‌های خود پایبند نیست. درخواست‌های کنونی اعتصابیون: قراردادن تلفن در هر بند، اجازه ملاقات به خانواده‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی با زندانیان، زیرا اکثر مواقع تلاش‌هایشان برای گرفتن جواز و ورود به مرزهای اسرائیل بی‌نتیجه می‌ماند و در آخر، تقاضای رعایت حقوق و کرامت انسانی مانند دسترسی به پزشک و دارو، پایان دادن به بازداشت‌های طولانی مدت و تخلیه سلول‌های انفرادی.
تا این لحظه، عکس العمل دولت اسرائیل به اعتصاب غذای زندانی‌های سیاسی فلسطینی چیزی جز خفه کردن صدای ایشان، پر کردن سلول‌های انفرادی و شکنجه نبوده است.
ما به عنوان آنارشیست‌های دربند در زندان‌های یونان، با اعلام همبستگی و اتحاد با مبارزین فلسطینی، در کنار مظلومین و ستم‌دیدگان خواهیم ایستاد و صدای خود را با مبارزین خلق یکی می‌کنیم. در کنار حق که تیرکمان و چاقو در دست دارد مشت گره می‌کنیم و به جنگ تانک و بمب می‌رویم. در کنار مردم ظلم دیده فریاد می‌زنیم و در مقابل دولت وقیح اسرائیل می‌ایستیم. ما آنارشست‌ها به کنترل تمام وقت فلسطینی‌ها از سوی پلیس اسرائیل نه می‌گوییم، به نئوآپارتاید نه می‌گوییم، به طرد و تبعیض نژادی، به حضور تمام وقت ارتش اسرائیل در خیابان‌ها، به بازداشت‌های طولانی مدت که تا چندی دیگر به اروپا نیز، دوباره بازخواهد گشت و به روش‌های برخورد با زندانیان که درسی شده است برای دیگر دولت‌ها در نقاط مختلف جهان، نه می‌گوییم.


پیروز باد جنگ مبارزین فلسطینی
پیروز باد مقاومت فلسطین


آنارشیست‌های در بند یونان:
Charisis Fivos, Michailidis Ioannis, Karagiannidis Giorgos, Theofilou Tasos, Birgoukas Andreas, Sarafoudis Grigoris, Politis Dimitris, Stamboulos Antonis, Dalios Argyris
2017-04-25

برگرفته از:

  https://athens.indymedia.org/post/1572361/